Branding zet je merk in de markt

webwinkel-social-marketing-tips
AUTEUR: Tom van der Horst
CATEGORIE:

Lanceer je merk

Hoe werkt online marketing: Het lanceren van je merk? Zodra je webwinkel online is begint de marketing. We geven je een paar tips hoe je dat kunt aanpakken.

Maak een communicatieplan

Bedenk wie je doelgroep is en waar je deze kunt bereiken. Daar waar zij zijn moet jij je verhaal gaan vertellen. Bedenk vervolgens wat je wilt uitstralen, wat je kernwaarden zijn en wat de kern van je waarde is. Zorg dat je drie of vijf oneliners hebt die zeggen wat je product is, waarom het waarde heeft en hoe en waar jouw product toegepast kan worden. 

Branding: Maak een beeldtaal

Branding voorbereiden: Zet je oneliners om in beeldtaal die je kunt hergebruiken in al je communicatie. Dat geeft herkenbaarheid en maakt dat mensen je na een tijdje gaan herkennen. Herkenning geeft vertrouwen en maakt dat mensen sneller voor jouw kiezen.

Zo vind jij jouw beeldtaal / brand: Doe dit maar na: ga naar https://stock.adobe.com/, zoek naar het woord 'werk', of nog veel beter, gebruik een woord dat de kern van je bedrijf omschrijft. Zoek vervolgens een beeld dat je aanspreekt en klik bij dit beeld op: vergelijkbare items zoeken. 

Maak vijf posts

Voor je start met vetellen over je product maak je eerst vijf posts op basis van de vijf oneliners uit je communicatieplan. Laat deze posts door mensen lezen die binnen je doelgroep vallen en je product nog niet kennen en vraag hun mening. Zorg dat je posts allemaal een rechtstreekse link naar je webshop bevatten en plaats ze op de diverse media die je in je communicatieplan gekozen hebt.

Vraag om te delen

Begin altijd bij het netwerk van mensen om je heen waar je al contact mee hebt. Zorg voor pagina's en producten om te delen. Deze pagina's kun je over vertellen en naartoe linken op social media. Vraag iedereen die je kent om deze actief te delen. 

tags zet je merk in de markt

  • branding

  • beeldtaal

  • social marketing

  • webshop marketing