Komt je nieuwsbrief wel aan?

webshop-eenvoud-gebruikers-ervaring
AUTEUR: Tom van der Horst
CATEGORIE:

Tot 80% in de spambox?

Komt je nieuwsbrief wel in de inbox van je relatie terecht? In de praktijk blijkt gemiddeld tot 80% in de Spambox te belanden. Dat is echt zonde van je energie. Hier een paar tips om te zorgen dat 80% of meer gaat aankomen.

Test je mailing

Waar je jouw mailing ook in maakt, stuur deze, voor je hem naar je relaties stuurt, eerst even naar een testservice. Dan kun je zien hoe groot de kans is dat je mailing als spam gezien wordt.

Een prettige testservice is: mail-tester.com

Google Postmaster tools

Gebruik Google Postmaster Tools om je e-mailprestaties te analyseren. Meld je aan op : Google Postmaster Tools

Hoezo ben ik SPAM?

In de strijd tegen spam worden steeds meer technieken vereist die aantonen dat een e-mail legitiem is. Als je deze technieken niet gebruikt in je mailings is de kans heel klein dat jouw mail de inbox bereikt. Deze technieken heten: DKIM, SPF en DMARC en Reverse DNS.

Houdt er rekening mee dat het perfect toepassen van deze technieken nog steeds geen zekerheid geeft dat je mail niet in de spambox verdwijnt. Mocht dit het geval zijn, start dan met Google Postmaster Tools

DKIM, SPF en DMARC

Deze technieken helpen je om technisch te bewijzen dat je het recht hebt om uit naam van jouw domein mails te sturen. Hierdoor zullen spamfilters je veel sneller doorlaten.

SPF is een stukje tekst op je domeinnaam server (DNS) waarmee je jouw mailserver benoemt als rechthebbende om mails van jouw domein te versturen.

DKIM is een code/sleutel die je technisch met je e-mails meestuurt. De ontvangende server vergelijkt deze sleutel dan met een openbare sleutel op jouw domeinnaam server.

DMARC is een rapportage die je krijgt van de ontvangen mailproviders over de mails die uit naam van jouw domein verstuurd zijn. 

taggloud blog nieuwsbrief sturen

  • direct marketing

  • email marketing

  • mail tester

  • spf

  • DKIM

  • DMARC